Eerste daagjes - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Gwen

08 Januari 2013 | Swaziland, Manzini

Hallo allemaal!

Hier is dan mijn eerste berichtje vanuit het oh zo mooie Afrika! Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik ben hier net twee dagen en heb nu al zoveel meegemaakt! Ik zal beginnen met het moment van vetrek. Nadat ik afscheid had genomen van pap en mam, waarbij ze tienduuzend keer zeiden dat ik op mijn spullen moest letten (want ik ben maar een heel klein beetje chaotisch), stond ik in de rij te wachten om het vliegtuig in te gaan. Ik dacht, laat ik even op mijn telefoon kijken hoelaat het is. En wat bleek, telefoon weg! Om een lang verhaal kort te maken, ik vermoed dat ik mijn telefoon in de bak bj de douane heb laten liggen. Heel dom! Dus ik stapte lichtelijk in paniek het vliegtuig in, goed begin van de reis dus. Gelukkig heb ik voor maarliefst 20 euro een nieuwe telefoon kunnen kopen, met een simkaart met 10 euro erop erbij inbegrepen. Dus heb nu een mooie old school telefoon! Zonde van mijn andere telefoon natuurlijk, maar ja niets aan te doen!

We hadden een erg goede vlucht. Voor het eerst van mijn leven genoot ik ervan om in een vliegtuig te zitten. We hadden allemaal een eigen tv scherm, dus ik heb lekker veel films kunnen kijken waardoor de tijd echt voorbij vloog! Daarna in een mega klein vliegtuigje van Johannesburg naar Manzini. Ik moet toegeven dat ik soms een heel klein beetje bang was dat ie zou gaan crashen, maar ik heb het overleefd! Om 11 uur kwamen we aan, zoveel nieuwe indrukken hier! Oke, ik hoor nu dat het kantoor gaat sluiten en ik nog maar 5 minuten heb. Dus voor nu een samenvatting, de rest horen jullie later!

Oke, ik ben niet zo goed in samenvattingen. De backbackerslodge is super, super mooi! Foto' s komen nog! Verder heb ik al heel wat nieuwe mensen ontmoet. Zo leuk om te ervaren dat iedereen zo open is, mensen komen ten slotte allemaal alleen om deze reis te maken.. dus iedereen is erg nieuwsgierig naar elkaar. In deze lodge komen ook veel backpackers, heel erg leuk! De mensen waarmee ik het pogramma volg zijn super leuk. Er is een meisje uit Amerika, Australie en Zwitserland, en twee jongens uit Australie, een uit Zweden en een man uit Amerika. Stuk voor stuk allemaal erg vriendelijke en interessante mensen! Ik voel me echt al een beetje thuis hier.

Gisteravond hebben we met z' n allen gekaart, erg gezellig. En natuurlijk won ik bijna elk potje, wat te verwachten was. Oke er zit een zwarte man naar me te staren, omdat ik zijn kantoor uit moet. Even kort, vandaag ben ik naar een klein dorpje geweest hier in Swaziland, waar we een tour kregen. Zo heftig om te zien hoe arm iedereen is. Maar de mensen zijn ZO vriendelijk en de kindjes ZO schattig. Vandaag ben ik met een ander meisje per ongeluk de groep kwijt geraakt, omdat we iets te lang met de kindjes aan het spelen waren. De kindjes willen je allemaal knuffelen en je hand vasthouden, super schattig! Je merkt echt dat ze een hele grote behoefte hebben aan aandacht, en gelukkig vind ik het ook helemaal niet erg om ze dat te geven. Op een gegeven moment wilde alle kindjes met mij op de foto, dus ik werd helemaal plat gedrukt! Heb echt een super leuke dag gehad, ik was helemaal in mijn element! De mensen, de natuur, alles voelt gewoon goed. Morgen ga ik 5 dagen naar het Krugerpark, dus dan kan ik een tijdje geen internet gebruiken. De man achter de balie wil me bijna van de computer wegsleuren, dus ik ga snel stoppen met typen! Later zal ik alles wat meer in detail gaan vertellen. Ik ben in ieder geval blij dat ik me zo goed voel, had dit niet verwacht na zo' n korte tijd hier te zijn.

Veel liefs, hoop dat jullie het ook allemaal goed hebben daar!

  • 08 Januari 2013 - 22:05

    Zoe:

    Hee Gwen,
    Super om te horen dat je het al zo goed na je zin hebt!
    Je zult nog wel veel meer leuke dagen gaan beleven.
    Onwijs veel plezier komende dagen en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs

  • 09 Januari 2013 - 08:46

    Frank & Evelien:

    Hoi Gwen,
    oo wat een ontzettend leuk en grappig verslag al van je haha! Wat gaaf dat je het al zo naar je zin hebt. Echt genieten daar dus. Super leuk om je te volgen zo. Kijken al uit naar je volgende verhaal! Enjoy!!
    Liefs Frank en Evelien XXX

  • 09 Januari 2013 - 13:30

    Pap En Mam:

    Heej toet,

    wat een fijn eerste verslag heb je geschreven! We merken wel dat je je daar helemaal in je element voelt tussen al die lieve kindertjes en in dat lekkere zonnetje.Geniet maar lekker!!
    We hopen wel dat je het daar niet TE fijn gaat vinden......................XXXXX

  • 09 Januari 2013 - 14:16

    Britt En Stan:

    Heeee poepie!!!
    Wat een mega mooi verhaaltje!
    Ben echt zo blij om te horen hoe fijn je het daar hebt!
    Heb nu alweer zin in je volgende verhaaltje..:D
    Hele dikke knuffel! & een kus van je grote broer!

  • 10 Januari 2013 - 09:58

    Jeanne:

    Heejjj gwennie,
    Klinkt allemaal al avontuurlijk! Geniet van al het moois!
    We follow you.......
    x

  • 10 Januari 2013 - 21:03

    Fenna:

    He liefste nichtje!
    Echt weer iets om je telefoon kwijt te raken. Maar wel leuk om je zo te volgen, kijk om de dag om te kijken of je al iets nieuws hebt gezegd. Ik mis je nu al. Geniet lekker van Afrika want dat zul je niet vaak zien! Veeeeel plezier xxxxx

  • 10 Januari 2013 - 21:03

    Fenna:

    He liefste nichtje!
    Echt weer iets om je telefoon kwijt te raken. Maar wel leuk om je zo te volgen, kijk om de dag om te kijken of je al iets nieuws hebt gezegd. Ik mis je nu al. Geniet lekker van Afrika want dat zul je niet vaak zien! Veeeeel plezier xxxxx

  • 10 Januari 2013 - 23:30

    Mirte:

    Haa Gwennie,

    Klinkt geweldig! Heel fijn dat je je al zo snel thuis voelt. Ben heel benieuwd naar de foto's om al die schattige kindjes te zien, en ook de mensen met wie je bent natuurlijk. En nu zit je gewoon in het Kruger park! Geniet!

    Heb je trouwens ook een ander nummer nu je telefoon is gestolen? Ik had namelijk een smsje gestuurd naar je Afrika-nummer, en toen kreeg ik een leeg smsje terug.

    Veel plezier!

    Liefs Mirte

  • 11 Januari 2013 - 17:11

    Mariëtte:

    Heej lieve Gwennie,

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Geweldig dat het je nu al zo goed bevalt!
    Dat beloofd dus een super trip te worden.
    Chaotisch als altijd....... Och een mob minder went ook snel!
    Gwennie, dank voor je super lieve opkikker kaart aan mij! Dat je daar nog tijd en ruimte voor had. Echt helemaal te wauw!
    Geniet van al het moois wat op je pad komt!!!!
    Dikke kus, Mariëtte

  • 12 Januari 2013 - 21:05

    Lian:

    Heee lieve Gwen!

    Super fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Beetje jammer van je telefoon haha, echt een actie voor jou :p
    Ben echt benieuwd naar je foto's! Het klinkt in ieder geval al goed ;)
    Geniet van alles wat je ziet en meemaak en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.

    Liefs Lian

    Ps. Hoe gaat het met die enorme rugzak? Beetje te doen of heb je al op je rug liggen spartelen haha?

  • 13 Januari 2013 - 14:53

    Loes:

    Hoi Gwen,

    Super om te horen hoe goed je het al naar je zin hebt!!! Ga volop genieten meisje, hééél veééel plezier nog!!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Loes xxxx

  • 14 Januari 2013 - 12:41

    Frank Janssen:

    Hey Gwennie! Dat ziet er gaaf uit allemaal. Schatjes van kinderen en mooie natuur. Geniet van al het moois wat je nog tegenkomt. Hier vriest het overdag al en 'snachts meer dan -5 graden! Kun je beter daar zitten. Knuffel Frank&Evelien XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 12598

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 18 Februari 2013

Kruger to Coast

Landen bezocht: