Krugerpark - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Gwen

13 Januari 2013 | Swaziland, Manzini

Hallo, daar ben ik weer! Wat een lieve berichtjes allemaal, echt heel erg leuk om te lezen! Ik ben net een paar uurtjes terug van het Kruger Park, was echt geweldig daar!

We sliepen op een heel mooie terrein in het Krugerpark in kleine tentjes. Het was een soort van camping, met een heel mooi zwembad.Ook was er een soort van bar/restaurant, met een hele grote veranda waar je een heel mooi uitzicht had op het Krugerpark. Dus tijdens het drinken van een drankje kon je de olifant zien drinken uit het water. Het was zo mooi om al de dieren in het echt te zien, maar ook heel onwerkelijk! Alles wat je altijd op National Geografic ziet, zie je nu gewoon in het echt. We hebben elke dag met ons eigen busje door het park gereden, dus we zaten vaak 10 uur achter elkaar in het busje. Maar het was elke keer heel gezellig, ondertussen dat je dieren spot zaten we gewoon lekker te kletsen. Een andere jongen van de groep kent ook de hele lion king uit zijn hoofd, dus we hebben uren de lion king zitten imiteren. Alleen is het zo jammer dat ik het alleen in het nederlands ken, dus ik heb het proberen te vertalen, maar dat verpeste de imitatie een beetje.

We alle dieren van de Big Five gezien, behalve de luipaard. Maar wel een cheeta, en dat vind ik een beetje hetzelfde, dus ik vind dat we alle dieren van de Big Five hebben gezien! Een paar keer liepen olifanten 1 meter van de auto vandaan, zo spectaculair. Die beesten zijn ook zo groot! Ook hadden we een keer hyena' s gespot, die het wel interessant vonden dat wij stonden te kijken en naar ons toe kwamen en tegen de auto aansprongen. Hyena' s zijn echt heel groot trouwens! Door de leeuwenkoning dacht ik altijd dat ze heel klein waren, maar ze zijn onderhand net zo groot als leeuwen. Wel enge beesten! Ook hebben we een keer een sunsete drive gemaakt, waarbij we in een open jeep in de avond dieren gingen spotten. Het was heel mooi om alle lichtgevende ogen te zien die je vanuit het donker aanstaarden. We hebben tijdens die tour vanalles voorbij zien komen, nijlpaarden, antilopes, zebra' s giraffen, neushoorns. En van heel dichtbij! Oja, en we kwamen ook een groep van 10 leeuwen tegen. Ik was best bang dat ze in de jeep zouden springen, als ze zouden willen had dat zo gekund. Maar gelukkig bleven ze mooi in het gras liggen. Ook hebben we gister een walking bush walk gedaan, waarbij we door het park hebben gewandeld met twee rangers voor ons (met een mega groot geweer in hun hand). Het was best wel eng, we moesten van tevoren ook iets tekenen voor het geval dat we dood zouden gaan.. was echt wel een beetje bang dat een leeuw zou denken dat ik een antilope was. Maar gelukkig zijn we geen leeuwen of luipaarden tegen gekomen! Wel een neushoorn van 40 meter afstand gezien, die lag te slapen. We moesten allemaal heel stil zijn, omdat we hem niet wakker mochten maken. Ook hebben we heel veel dikke enge spinnen gezien, ik ben ook per ongeluk recht in een spinnenweb gelopen.

Ik weet gewoon niet wat ik moet vertellen, er is zoveel gebeurd! Maar ik denk wel dat ik het belangrijkste heb gehad. Het is in ieder geval heel gezellig met de groep. Gister hebben we een barbeque gehad, en lekker mee gezongen met liedjes van mijn ipod. Morgen begint het vrijwilligerswerk, ben benieuwd! Ik ga beginnen met het doen van sportactiviteiten. Stan Goree, als je dit leest: heb je heel toevallig zin om wat sport spellen te sturen via de mail, ik heb niet zoveel inspiratie haha. Oke, ik moet nu gaan eten. Heb de foto' s erop gezet trouwens! Als ik weer een keer tijd heb stuur ik weer mijn volgende berichtje, geen idee wanneer dat zal zijn.

Heel veel liefs uit Swaziland! xxx

Oja: mijn nieuwe telefoonnummer is: +268 78285951

  • 13 Januari 2013 - 17:45

    Mirte:

    Hey gwen,
    Mooie verhalen! Die bush walk klinkt gaaf!
    Ben benieuwd hoe het vrijwilligerswerk bevalt! Geniet ervan!
    Leuke tip btw voor activiteit, flessenvoetbal. Plastic flessen vullen met water en elkaars fles
    Omtrappen.. Degene die op het einde in zijn eigen fles nog meeste water heeft wint!
    Wish you lovely weeks!! Xx

  • 13 Januari 2013 - 18:07

    Terri:

    Heee gwennieee. Ik ben best wel jaloers als ik dit allemaal zo lees terwijl ik hier lig dood te gaan van de kou :( Hopen dat je ook zo kan genieten van je vrijwilligerswerk! Het is trouwens een wonder dat je die telefoon nog niet verloren bent, maar ik voeg het nummer wel een toe. Xxx je nichtje

  • 13 Januari 2013 - 18:12

    Lilian:

    Heej Gwen,

    Een mooi verhaal van al jullie belevenissen tussen die wild animals; ben inderdaad blij dat je geen antiloopje bent.
    Wij wensen je heel veel plezier morgen in het weeshuis; ze zitten daar wel te wachten op zo'n witte sprinkhaan! Wat leuk om je tussen al die mooie kindertjes te zien....wat ben jij wit!!!
    Stan zal je wat spellen toesturen. Doeiiiiiiii en groetjes van je pa en zusje xxxxx

  • 13 Januari 2013 - 20:46

    Marlou:

    Gwennie!!
    Wat leuk om te lezen weer! Ben blij dat die leeuwen niet in jullie jeep gesprongen zijn.
    Jaloersmakend ook die foto bij het zwembad! Zit ik hier met mn bevroren tenen.
    Heel veel plezier morgen met vrijwilligerswerk! Zal vast net zo leuk worden als het reizen!
    xxxx

  • 14 Januari 2013 - 10:38

    Esther:

    He Gwendolyne!
    Wow wat een mooi reisverslag en wat een schitterende foto's!! Ik ben ook wel jaloers op je hoor! Maar het is je van harte gegund en je moet er heel erg van genieten en er alles uithalen wat er in zit! Gewoon genieten voor ons allemaal! Gelukkig kunnen we door je reisverslagen ook een beetje de sfeer proeven.
    Ik vind die foto's met die kindjes zooooo lief! Ik ben benieuwd hoe het werk in het weeshuis was. Volgens mij is dat helemaal jouw ding.
    Lieve Gwen, nog heel veel plezier daar en ik kan niet wachten op je volgende reisverslag!
    xxx je peettante

  • 14 Januari 2013 - 10:51

    Loes:

    Hoi Gwen,

    Wat gaaf jouw belevenissen en die mooie foto's. Erg leuk om jouw verhaal te volgen. Heel veel plezier met het werk in het weeshuis maar dat gaat helemaal goed komen dat weet ik zeker, is je op het lijf geschreven.
    Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.

    Je buurvrouw!!

  • 15 Januari 2013 - 23:29

    Peet:

    Ha Gwennie wat heerlijk om te lezen en om de foto's te bekijken!
    Ik moest bij het zien van de foto's wel effe denken aan vroeger, jij en Maud hadden een
    "Gesprek" of je later wel of geen kinderen zou willen "krijgen" waarop jou antwoord was: ik bin bang dat ut pien duut mar ik wil d'r wel enne, unne zwarte! Nou Gwen als ik je zie stralen bij die kindjes dan is volgens mij een droom uitgekomen! Geniet van deze fijne reis en prachtige ervaring liefs van Bart en Peet xx

  • 16 Januari 2013 - 16:19

    Niki:

    Ha Gwen! Wat ontzettend leuk om te lezen zeg! En dat je nu de leeuwenkoning in het echt mag meemaken! Hihi: "Correctie ik ken jouw vader". Wat een schattige kiendjes op de foto! Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet van de mooie ervaring!

    Liefs Niki

  • 17 Januari 2013 - 22:04

    Britt En Stan:

    Heeee pupke!
    Wat klinkt het allemaal als een mooie droom!
    Geweldig, ben zo blij dat je het naar je zin hebt.
    Ook ben ik blij dat de leeuw je niet als een antilope aanzag.Haha!
    Leukkk, je verhaaltje! Nu al zin in je volgende verhaal.
    Dikke kus en een knuffel van mij en uwe grote broer! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 12614

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 18 Februari 2013

Kruger to Coast

Landen bezocht: