Tofo Beach - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu Tofo Beach - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Gwen Aben - WaarBenJij.nu

Tofo Beach

Blijf op de hoogte en volg Gwen

03 Februari 2013 | Swaziland, Manzini

Hallo, daar ben ik weer!

Ik weet dat het eventjes geleden is, maar ons programma zat zo vol de laatste tijd! Ben net terug uit Mozambique, heb daar ZO'N leuke tijd gehad! Het zag eruit als een paradijs. Een mega groot wit strand, palmbomen, leuke strandtentjes, het voelde echt als de ultieme vakantie. De laatste 6 dagen zijn we elke dag uit gegaan, we hebben echt gefeest tot we erbij neervielen. Elke dag met een kater op het strand geleden, en daarna gingen we er weer tegenaan! Maar buiten het feesten hebben we ook veel andere leuke dingen gedaan. Markten bezocht, op terrasjes gezeten met cocktails, ik heb gesurfd, gekayakd, dorpjes bezocht.. heb echt elke dag genoten. Wat wel een klein beetje teleurstellend was, is dat we niet hebben gezwommen met de whalesharks. Een paar dagen geleden gingen we op een ocean safari; met een grote speedboot het water op, op zoek naar whalesharks en dolfijnen. We zaten allemaal klaar met onze snorkels en duikbrillen, maar na twee uur zoeken hebben we niets gevonden. Er werd vantevoren al gezegd dat de kans klein was dat we een whaleshark tegen zouden komen, omdat om een onverklaarbare reden er steeds minder whalesharks te vinden zijn. Wel werd er gezegd dat de kans zeer groot was dat we met dolfijnen konden zwemmen, maar helaas hadden we de pech dat dit de eerste safari sinds jaren was waarbij er geen dieren gespot zijn. Hier baalde ik wel een beetje van! Ook om het feit dat ik echt zo zeeziek was op de boot, pff! De golven waren zo hoog, dus de bloot bleef maar op en neer gaan. Ik was elke minuut bezig met proberen mijn eten in mijn lichaam te houden (sorry voor de informatie). Op een gegeven moment riep iemand om de boot te stoppen, omdat ik blijkbaar zo groen keek! Maar ik heb het overleefd, zonder het water of de boot te vervuilen. Maar het waren echt twee helse uren, helaas voor niks.. zwemmen met dolfijnen zou alles goed gemaakt hebben! Surfen was ook echt geweldig om te doen. Ik was best wel goed, al zeg ik het zelf haha. Onze surfleraar was trots op ons, omdat we blijkbaar erg goed waren voor beginners. Het kayakken was ook erg leuk, wel heel zwaar! Ik zat samen met Grace in een kayak, het meisje uit Australie. Echt mijn beste vriendinnetje hier, we hebben echt zoveel gemeen! We konden de andere steeds niet bijhouden, omdat onze kayak telkens de verkeerde kant op ging. Later kwamen we erachter dat we vergeten waren om het ding achteraan de kayak waarmee je kunt sturen in het water te laten. Beetje dom haha! We zijn naar een klein eilandje gekayakt, waar ongeveer 1000 mensen wonen. Heel apart om te zien, echt een klein dorpje, helemaal afgesloten van de buitenwereld. We kregen daar een uitgebreide maaltijd, die het hoofd van het dorp voor ons had gemaakt. Mosselen, krabben etc., allemaal net vers voor ons gevangen! Verder hebben Grace en ik bijna elke nacht (na het uitgaan) in de zee gezwommen. De temperatuur van het water is ZO goed, zelfs snachts is het water lekker warm. Erg grappig, om half aangeschoten te zwemmen in de zee.

Even kijken, wat kan ik nog meer vertellen. Oja, ik ben niet naar het gastgezin gegaan vorige week. We kregen de dag voordat we zouden gaan het nieuws dat het niet meer geregeld kon worden, waren problemen in het gezin of zo. Nu kunnen we waarschijnlijk volgende week naar het gastgezin, maar is even afwachten! Mam, ik bel je heel snel!! Ik mozambique kon ik mijn telefoon niet gebruiken, dus ben nu weer bereikbaar! Ik ga nu even slapen, want ik ben ZO moe. Ook omdat we vannacht afscheid hebben moeten nemen van iedereen, alleen Grace, Jenni (een meisje uit Zweden dat er later bij is gekomen, en Petra zijn terug gegaan naar Swaziland. De rest van de groep is allemaal verder gaan reizen vanuit Mozambique. Petra en Jenni reizen morgen verder. Het klinkt heel raar, maar ik voel me zo verdrietig nu. Op het moment dat we hier in de lodge kwamen, en het opeens zo stil was.. moesten Grace en ik huilen hihi. Het is vreemd dat je zo snel gehecht raakt aan mensen, 4 weken lang heb je zowat elke minuut van de dag met elkaar doorgebracht. En nu gaat iedereen opeens weg, wetende dat de kans groot is dat je de meeste mensen nooit terug gaat zien. Maakt me best wel verdietig! De eerste dag dat ik me wat minder voel in Afrika, maar dat zegt ook wat over hoe leuk we het samen hebben gehad natuurlijk. Hoe is het daar bij jullie? Hoe is carnaval?!!!! Was het helemaal vergeten haha, zag net foto' s op facebook. Hoop dat het goed gaat met jullie! Heel veel plezier de komende dagen!!!

Liefs Gwen

  • 03 Februari 2013 - 17:56

    Esther:

    He petescheetje!!
    Ik vind het heerlijk om je zo enthousiast te zien! Je reisverslagen zijn super en ik kan niet wachten tot je ze "live" kunt vertellen! Ik ben blij dat het zo goed met je gaat.
    Lieve Gwennie, geniet nog van de laatste weekjes daar.

    Heel veel liefs van ons allemaal
    Geert, Esther, Terri, Fenna en Noa

  • 03 Februari 2013 - 20:04

    Zoe:

    Hee Gwen,
    leuk om te horen dat je t zo naar je zin hebt! Super goed.
    Ook fijn dat je er lieve mensen om je heen hebt en jullie snel gehecht zijn samen.
    Nog heel veel plezier laatste weken.
    Liefs

  • 04 Februari 2013 - 11:48

    Oma Mia:

    Lieve Gwen,
    Even een berichtje van oma. Vandaag ben ik nog 74,
    maar morgen alweer 75 jaar! Oud he?
    Door alle info alhier, lees ik hoe leuk je het daar hebt.
    Hopelijk zie ik je weer over 2 weken en dan horen we alle
    verhalen over het mooie Afrika. Geniet van de laatste weken
    en tot ziens. Ik mis je en hou van jou.
    Dikke kus van Oma! XXX

  • 04 Februari 2013 - 11:50

    Frank&Evelien:

    Hey Gwennie. Wat zijn we jaloers op jou.
    een reis om nooit meer te vergeten.
    Zal wel wennen zijn als je terug bent.
    Het is hier 35 graden minder als je terugkomt.
    Heel veel pleziere en geniet van het NU moment!
    Liefs Frank&Evelien&Eddie XXX

  • 04 Februari 2013 - 11:59

    Lynn:

    ha poepchinees,

    Super leuke foto's en fijn dat je het zo leuk hebt!! Je krijgt de groetjes en een kusje van lyra, die komt net binnenlopen. Het is hier nog steeds lekker opgeruimd en rustig, maar ik begin je toch wel een beetje te missen. Je bed ligt trouwens wel lekker, die gebruik ik lekker om op te leren hihi.
    Mama zat trouwens inderdaad iedere minuut van de dag op haar telefoon te kijken, maar ze dacht al dat je je telefoon daar niet kon gebruiken.
    Carnaval begint zaterdag pas, maar ik laat dan wel weten hoe het is!!
    Kusje je zusje

  • 04 Februari 2013 - 17:08

    Britt & Stan:

    LIEFSTE GWENNIE!
    wauw jouw verhaaaltje klinkt echt HEERLIJK!
    ben zo blij dat je zo aan het genieten bent daar..:)
    Kan niet wachten om al je verhaaltjes te horen onder het genot van een theetje of wijntje ofzo!
    Want ik mis jou echt! Maar ik ben vooral heel blij dat je het zo fijn hebt daar!
    Ik zal voor jou een extra dansje en drankje doen met de carnaval! ;-)
    Tot vlug! Dikke kus en knuffel, Britt & Stan

  • 04 Februari 2013 - 23:11

    Loes:

    He Gwennie,

    Super om al je verhalen en foto's te bekijken!!
    Zie dat je volop aan het genieten bent, is je van harte gegund!!!!!!
    Geniet nog volop van de laatste weekjes .

    Heel veel groetjes uit Venray van de buurtjes

  • 05 Februari 2013 - 12:53

    Ma En Pap:

    Ha meissie,
    Leuk om je verslag van de laatste week weer te lezen! Ik hoor wel dat je nog lang geen zin hebt om naar huis te komen, maar zoals je leest wordt je hier toch wel gemist. Wij zijn in ieder geval aan het aftellen.
    Ik had wel andere foto's verwacht van dat mooie Mozambique. Het lijkt of je niets anders gedaan hebt als gefeest(ha ha)
    Fijn om je gisteravond gesproken te hebben! Geniet nog lekker van de laatste weekjes en van het warme weer want hier wordt het afzien voor je.Het lijkt hier wel herfst.
    Tot vandaag over 2 weekjes! dikke knuffel van ons en een poot van Lyra. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 12599

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 18 Februari 2013

Kruger to Coast

Landen bezocht: